سه شنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۴۵ ب.ظ
مدیریت ارتباط با مشتری چه مزایایی برای سازمان ها داشته است؟
صاحبنظران متفاوت مزایای متفاوتی را برای پیاده سازی یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری برشمرده اند که از آن جمله میتوان به آقای لیاکراس و شکرابی اشاره نمود.
آقای لیاکراس در سال ۲۰۱۴ بیش از ۱۷۰ مقاله و مجله را بررسی نمودند و به این نتیجه رسیدند که یک پروژه مدیریت ارتباط با مشتری میتواند مزایای بیشماری برای سازمانها فراهم کند که در جدول ذیل به برخی از آنها اشاره شده است:
تحقیقات آقای شکرآبی در سال ۱۳۹۱ نشان می دهد که:
مزایای سیستم مدیریت ارتباط با مشتری را کاهش هزینه جلب مشتری٬ سودآوری بالا٬ تصمیمگیری بهتر٬ هزینههای پایین فروش٬ تکامل و دگرگونی سودآوری مشتریان٬ ارائه سرویس های بهتر به مشتری٬ افزایش وفاداری و حفظ مشتریان٬ ایجاد فرصتهای جدید برای فروش٬ افزایش کارایی و بهره وری معرفی کرده است که در شکل ذیل رسم شده است.
منبع:
cstland.com
۹۴/۰۹/۱۰