۳ ابزار رایگان سئو که باید آنها را بشناسید
در حینی که ما در حال بهینهسازی موتورهای جستجو برای وبسایت خود و یا یکی از مشتریانمان هستیم، لازم است که از یک سری ابزار بهره ببریم که کمک میکنند بهتر در این مسیر پیشروی کنیم. داشتن بودجه بازاریابی سبب میشود که بتوانید بهترین ابزارهای ممکن را در دست داشته باشید؛ ولی ابزارهایی هم هستند که در عین رایگان بودن، اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار شما قرار میدهند.
در ادامه به معرفی سه ابزار میپردازیم که به شدت در مسیر بهینهسازی موتورهای جستجو به شما کمک خواهند کرد:
SEO Book - برای بررسی کلمات کلیدی و آنالیز وبسایت: SEO Book یکی از وبسایتهایی است که ابزارهای بسیاری برای بهینهسازی موتورهای جستجو دارد. فقط کافیست که یک حساب کاربری رایگان بسازید تا به راحتی بتوانید از ابزار آنالیز کلمات کلیدی این سرویس تحت وب بهره ببرید.
SEO Site Tools - برای گرفتن یک سری پیشنهاد مفید: این افزونهکه فقط برای مرورگر گوگل کروم منتشر شده به شما کمک میکند که در مورد صفحاتوب کلی اطلاعات مفید بدست آورید و از سوی دیگر برای شما پیشنهاداتی به همراه دارد که کمک میکند با کیفیت بیشتری به بهینهسازی وبسایتتان بپردازید.
اگر از مرورگر گوگل کروم بهره نمیبرید، دو ابزار SEOmoz Toolbar (برای کروم و فایرفاکس) و SEOquake (برای کروم، فایرفاکس، سافاری و اوپرا) به شما میتوانند در زمینه ذکر شده کمک کنند.
Open Site Explorer - برای بررسی وضعیت لینکسازی رقیبان: همان طور که میدانید رقیبان بهتر میتوانند وضعیت کسبوکار شما را دریابند و از این رو بررسی خیلی از جوانب آنها میتواند به شدت در تصمیمگیریهای شما تاثیر بگذارد. Open Site Explorer یکی از به شما این امکان را میدهد که وضعیت Backlink های یک دامنه را بررسی کنید و متوجه شوید که با چه استراتژیای لینکسازی صورت گرفتهاست.
در نظر داشته باشید که در روز، فقط میتوانید ۳ گزارش به صورت رایگان از این سرویس دریافت کنید و برای گرفتن گزارشهای بیشتر لازم است بسته ۹۹ دلاری این ابزار را تهیه کنید.
منبع: http://blogad.ir