it زندگی با طعم

it زندگی با طعم


استیو جابز؛ پدر اپل جین جنینگز بارتیک؛از اولین زنان برنامه نویس جان مک کارتی؛ پدر هوش مصنوعی چارلز والتون ؛ پدر RFID
پنجشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۴، ۰۴:۰۶ ق.ظ

خدمات ارزش افزوده مخابرات


روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد:  این شرکت با ورود به بورس و گام نهادن به عرصه رقابت با اپراتورهای دیگر به عرضه خدمات ارزش افزوده که در حقیقت آینده فناوری اطلاعات و ارتباطات را به خود اختصاص داده، همت گماشته است.

دکل‌های مخابراتی

این اطلاعیه می‌افزاید: مهم‌ترین خدمات ارزش افزوده که در تمامی بخش‌های مخابرات قابل تعریف بوده و دستیابی به آن یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر بوده عبارتند از:

GPRS یا خدمت دسترسی به اینترنت از طریق تلفن همراه بوده که با تدوین قوانین مربوط به آن و تجهیز شبکه تلفن همراه در تهران و برخی شهرها هم اکنون این خدمت از طریق همراه اول عرضه می‌شود.

MMS یا خدمت ارتباط چندرسانه‌ای از طریق تلفن همراه: با تصویب قوانین مربوط به این بخش امکان‌ عرضه این خدمت به مشترکان فراهم شده است.

SMS تلفن ثابت: ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت نیز در مرحله پایلوت قرار دارد.

اجرای موفقیت‌آمیز طرح توسط شرکت برنده شده در مناقصه که یک شرکت ایرانی به نام پیک آسا می‌باشد در تهران امکان عرضه آن را در حجم وسیع فراهم کرده است.

شایان ذکر است نرم‌افزار به کار گرفته شده در این طرح، کاملاً تولید داخلی‌ست و پیش‌تر در شبکه تلفن همراه اول نیز نتیجه مطلوبی را در پی داشته است.

ADSL اینترنت پرسرعت: با استفاده از این فناوری، می‌توان بدون نیاز به تغییرات زیرساختی بر روی خط تلفن معمولی به سرعت‌های بالا دست یافت.

از مزایای این خدمت می‌توان به دسترسی به اینترنت پرسرعت چندین برابر سرعت Dial up با کیفیت بهتر، عدم نیاز به کابل جدید و شماره‌گیری برای اتصال، استفاده همزمان از اینترنت حین مکالمه، و ایجاد شبکه مجازی خصوصی VPN و حذف هزینه پالس مکالمه و ارتباط 24 ساعته، اشاره کرد.

خدمات این بخش نیز هم اکنون از طریق شرکت‌های مخابرات استانی به متقاضیان عرضه می‌شود.

پروژه (ACS،(Access Communication Services  یا سرویس خدمات ارتباطی پیشرفته: این سرویس‌ ارزش افزوده این روزها بسیار مورد توجه کاربران و شرکت‌های مخابراتی دنیا قرار گرفته است.

این پروژه امکان عرضه‌ برنامه‌های چند رسانه‌ای را بر روی شبکه‌های باند پهن تحت IP برای کاربران میسر می‌سازد.

این برنامه‌ها می‌تواند شامل پخش فیلم‌های مورد نظر کاربران (VOD)، برنامه‌های زنده و یا آرشیو تلویزیونی (IPTV) (که تلویزیون اینترنتی نیز نامیده می‌شود) پخش موسیقی‌های درخواستی، بازی‌های تحت شبکه و همچنین برنامه‌های سرگرم‌کننده دیگر بر روی شبکه برای هر کاربر باشد.

برخی از سرویس‌های قابل ارایه توسط این پروژه عبارتند از:

سرویس ویدیویی درخواستی (VOD)

آموزش از راه دور (T-Learning)

هزینه از راه‌دور (T-shopping)

سرویس سیاحت از راه‌دور و زیارت از راه‌دور (CCTV)

Timed shifted TV تلویزیون متغیر زمانی

شبکه هوشمند IN با یک خط و 8 سرویس ارزش افزوده

شبکه هوشمند سراسری با امکان نظرسنجی، مکالمات انبوه، شبکه خصوصی مجازی، مشاوره تلفنی، شماره اختصاصی، شماره فراگیر، کارت اعتباری و مکالمه رایگان در دهه نخست مرداد 86 به بهره‌برداری رسید و براساس توافق به عمل آمده این شبکه به صورت کامل به شرکت مخابرات ایران سهامی عام واگذار شد.

نحوه ارائه خدمات شبکه هوشمند سراسری از طریق دفاتر خدمات مشترکان خواهد بود و به طور همزمان می‌تواند خدمات کارت اعتباری، خدمت مکالمه انبوه و خدمت شماره فراگیر را عرضه نماید.

ایستنا