۷ دلیل کاملا منطقی برای خرید آنلاین
نفوذ هر چه بیشتر اینترنت در جوامع امروزی با تغییراتی در سبک زندگی مردم همراه شده است. تفکر غالب این است که اینترنت بیش از هر چیزی بر روی تعاملات افراد با دنیای پیرامون تأثیر گذاشته و جنس روابط را، چه خوب و چه بد، تغییر داده.
.
۱. «انسان راحتی را دوست دارد»
خرید آنلاین از خرید سنتی راحتتر است. تصور کنید که بر روی کاناپه لم دادهاید و با چند کلیک ساده محصولات موردنظر خود را سفارش میدهید؛ نه زمان زیادی را در ترافیک هدر دادهاید و نه هزینه اضافی برای سوخت خودرو پرداخت میکنید. از صفهای بیمورد هم خبری نخواهد بود. سیستم ارسال (ِDelivery) هم که جای خود را دارد. برخی از فروشگاههای آنلاین با تیم پشتیبانی و سیستم توزیع گستردهی خود، خدمات ارسال رایگان را هم برای شما فراهم میکنند.
.
۲. «مقایسه، مقایسه، مقایسه»
برخی از فروشگاههای آنلاین امکان مقایسه مشخصات محصولات و قیمتهای آنها را به شما میدهند. مشاهده مشخصات و قیمت چند محصول در یک نگاه و آنهم در یک جدول واحد از سوالپیچ کردن فروشنده سنتی، بسیار منطقیتر است. تصور کنید برای خرید یک دستگاه تبلت به یک مغازه فیزیکی رفتهاید. آیا تابهحال به آستانه تحمل فروشنده فکر کردهاید. فروشگاه آنلاین میتواند در یک صفحه وب یا در یک اپلیکیشن سادهی موبایل، حجم زیادی از اطلاعات را در مورد محصولات مختلف پیش روی شما قرار دهد. بهجای سوالپیچ کردن فروشنده، شما در فضای اینترنت میتوانید ساعتها محصولات موردنظر خود را زیرورو کنید.
.
۳. «همهچیز در یکجا»
فروشگاههای سنتی، باکس جستجو ندارند! جستجو، پایه و اساس یک فروشگاه آنلاین است. با خرید آنلاین دیگری نیاز نیست برای خرید یکقلم کالا از این مغازه به آن مغازه و از اینسوی شهر به آنسوی شهر سفر کنید. شما میتوانید حجم زیادی از محصولات در یکجا و در یک پلتفرم واحد جستجو، مشاهده، مقایسه و خرید کنید؛ جستجو در یک فروشگاه اینترنتی بهمراتب از پرسه زدن در مراکز خرید مختلف آسانتر است. در یک فروشگاه آنلاین، رفتن از دپارتمان کالاهای دیجیتال به دپارتمان کتاب در ثانیه اتفاق میافتد.
.
۴. «تجربه و نظر دیگران برایمان مهم است»
شما در خرید سنتی نهایتاً از یک یا دو نفر از کسانی که پیشتر یک محصول را خریدهاند در مورد کالای موردنظرتان پرسوجو میکنید. درصورتیکه یک فروشگاه اینترنتی شناختهشده به شما این امکان را میدهد که در صفحه محصول به دهها یا صدها مورد از نظرات کاربران یا مشتریان دسترسی داشته باشید. تصور کنید که بخواهید در یک فروشگاه فیزیکی در حضور فروشنده از سایر مشتریان حاضر در مغازه در مورد تصمیمتان به خرید یک وسیله مشورت بگیرید. در این وضعیت اگر از مغازه به بیرون پرت شدید، غافلگیر نشوید!
.
۵. «چه کسی از محتوای رایگان بدش میآید؟»
برخی از فروشگاههای آنلاین یک سری خدمات را بهطور رایگان در اختیار خریداران قرار میدهند. بهطور مثال دسترسی به نقد و بررسی تخصصی و بیطرفانه کارشناسان در رستههای مختلف محصولات، چیزی نیست که بتوان در فروشگاههای سنتی یافت. در بازار سنتی بسیاری از افراد به خاطر نداشتن دانش فنی کافی، در فرایند خرید گمراه شده و به کالای موردنظر خود نمیرسند. اگر شما در یک فرآیند آگاهانه در مورد خرید یک محصول خاص به نتیجهی نهایی رسیدید، یا حتی پس از خرید و استفاده از محصول، میتوانید دیدگاه کارشناسانه خود را بهراحتی از طریق ارسال نظر یا نقد و بررسی، با بقیه خریداران احتمالی به اشتراک بگذارید. همچنین این موضوع باعث میشود به خاطر بالا رفتن سطح آگاهی عمومی، کالاهای بیکیفیت اساساً از بازار مصرف حذف شوند.
.
۶. «خلاص شدن از چانهزنی»
خرید آنلاین شما را از چانهزنی با فروشندگان بدقلق راحت میکند. اگر پیوسته نگران هستید که مبادا هنگام خرید سرتان کلاه برود، باید بگوییم خرید آنلاین از یک فروشگاه معتبر، بهطور حتم، بسیار امنتر از خرید از یک فروشگاه سنتی است. در یک فروشگاه اینترنتی نظاممند، همه فرایندها و تضمینها مشخص هستند و ارتباط مشتری و سرویسدهنده کاملاً بر مبنای اصول از پیش تعیین شده است. با خرید اینترنتی موقع پس دادن کالا یا تعویض آن، دیگر لازم نیست به خاطر گم کردن رسید محصول خریداریشده، غر بشنوید یا با مخالفت روبرو شوید. همه اسناد خرید شما محفوظ است. حداقل اینکه همیشه یک نسخه از سفارش خریدتان را در ایمیل خود خواهید داشت.
.
۷. «۲۴/۷»
فروشگاههای آنلاین ۲۴ ساعت شبانهروز در ۷ روز هفته در دسترس هستند. شما میتوانید هرلحظه از شبانهروز با مراجعه به یک فروشگاه اینترنتی جامع و معتبر در مورد محصول موردنظرتان اطلاعات کسب کنید و بهراحتی خرید خود را انجام دهید. پس اگر نیمهشب به سرتان زد یک وسیلهی خاص را بخرید، لازم نیست تا عصر روز بعد و برگشتن از سر کار منتظر بمانید. هر چیزی را در هرلحظه از زمان و در هر مکانی که هستید از آن خود کنید.
منبع: دیجی کالا /محمد زرین صدف